Академия Движения (Кривой Рог) - театр музыкально-пластических искусств

АВТОР СТАТТІ: ОЛЬГА МИЗА, Газета «Червоний гірник» № 93, 21 грудня 2017 р.

АЛІСА В ЗАДЗЕРКАЛЛІ

Уважний глядач знає, що чотири роки тому творчий колектив театру випустив спектакль «Пригоди Аліси в Країні чудес». Тоді заслуженому діячу мистецтв України, режисеру-постановнику Сергію Бєльському здавалося, що постановка другої частини буде складною. Та пройшов час, з’явилося нове технічне забезпечення, знайшлося вдале режисерське вирішення. І цього річ Сергій Олександрович узявся за другу частину, котра є продовженням історії.

  • Між цими частинами є відчутна різниця в постановочному плані, - розповів Сергій Бєльський. – Якщо у Країні чудес абсурд був у малих формах, то в Задзекраллі він усюди. І його потрібно було відтворити так, щоб постійно втримувати увагу маленьких глядачів. Ми довго працювали з текстом, багаторазово його перечитували, шукали варіанти подачі. Твори Льюїса Керролла не тільки дитячі. Їм притаманні пародійність, гра слів, каламбури. Заплутані людські стосунки автор вміло перетворює на гру. Тому перед нами стояло завдання адаптувати матеріал у першу чергу для дитячого сприйняття. Вважаю, що ця вистава стане для театру новою сходинкою щодо акторського існування на сцені – легкого абсурду, котрий втілюється через зворотний хід подій. Артистів захопила та надихнула ця незвичайна для них робота. Ідея вистави втілюється у побажанні, щоб усім снилися сни, всі ми продовжували мріяти та вірити в диво. «Аліса в Задзеркаллі» дарує усім віру в те, що немає нічого неможливого.

За сюжетом Аліса на своєму шляху перетворення з пішака на королеву потрапляє у різні пригоди за участю фантастичних персонажів. Деякі речі можна розгледіти, тільки коли дивишся в дзеркало. Але що можна побачити, пройшовши крізь нього?... Що заважає нам вигадати якийсь сенс і повірити в неможливе? «Мені, Алісі, вперше в житті потрібно було бігти щодуху, щоб тільки залишатися на місці! Шукати вихід, який деякі не бачать, навіть якщо знайдуть, а багато хто навіть не шукає. У всьому є своя мораль, потрібно тільки вміти її знайти!» «Аліса в Задзеркаллі» - казка з дитинства, сенс якої ми розуміємо лише дорослішаючи. Але це тільки сон, або – ні…

Втілити такий складний матеріал на оновленій сцені вдалося завдяки багатьом факторам. Значну роль відіграв екран, котрий місто подарувало артистам. Він допоміг у візуалізації див: повсякчас оживали картини, самі собою пересувалися предмети. Подіум з двох ярусів виконував роль шахової дошки, навколо котрої розвивалися усі події. Художник-постановник, художник з костюмів Олександра Вєрнєєва і художник-декоратор Тетяна Пантелімонова зробили дійство яскравим і фантастично прекрасним. Дивовижності додали звукові та світові ефекти. А з різних боків розкрити образи допомогла хореографія балетмейстера Наталі Бєльської. Сподобався глядачам і вихід артистів у зал. Здавалося, що за виконавцями в’ється невидимий казковий шлейф див.

Ролі майстерно виконують Сергій Бєльський, Юлія Пахаян, Павло Михайлюк,Наталя Бєльська, Юлія Федорова, Марина Нобєлєва, Віталій Христич, Дмитро Живицький, Віталій Демчук.

  • Я граю Алісу. Хоч це і головний персонаж казки, та я вважаю, що вона більше виконує роль провідника, який допомагає іншим персонажам розкритися й донести ідею вистави, - підкреслила Юлія Пахаян. – Від природи маю тоненький голос, тому було просто змінити його на дитячий. А щоб втілитися в роль, мені було достатньо пригадати те, якою я була маленькою. Робота над образом Аліси допомагає мені продовжити на певний час своє дитинство, яке ще зовсім поряд. Головне, чого ми прагнемо, - щоб глядач на нашій виставі повірив у диво.
  • Смислові підтексти і фактура вистави не мають великого значення для дітей, однак динаміка та гра їх захоплюють, - відзначив заслужений діяч мистецтв України, директор-художній керівник театру «Академія руху» Олександр Бєльський. – Артисти більше обігрують дії, ніж слова, які самі собою вписуються у канву вистави, і їх потрібно просто сприймати. Експресивність артистів отримує відгук у глядачів. Дитяча позитивна реакція для нас – найголовніший показник успішності вистави.