Академия Движения (Кривой Рог) - театр музыкально-пластических искусств

Червоний Гірник158-159(20997-200998), 14.10.2010

 

Пурпурові вітрила мрії

 

Нинішній рік для театруАкадемія руху виявився дуже насиченим важливими подіями. Почесне звання ” Заслужений діяч мистецтв ” присвоєне Антоніні Бєльській. Олександр Бєльський цього звання удостоєний кількома роками раніше. Творчий доробок театру був занесений до світового архіву пантоміми. Ознайомившись з ним у мережі Internet, Академія російської словесності та образотворчих мистецтв ім. Г.Р. Державіна, заснована в Санкт-Петербурзі ще в 1783 р. Катериною ІІ та відроджена після радянського періоду в 2004 р., обрала Антоніну та Олександра Бєльських дійсними членами Академії.

Якщо оглянутися в минуле Академії, то там можна побачити імена її першого президента, члена Філадельфійського філософського товариства княгині К. Дашкової, вчених С. Розумовського, С. Котельникова, письменників Д. Фонвізіна, Г. Державіна, а в ХІХ ст. дійсними членами Академії російської словесності та образотворчих мистецтв були І. Кирилов, П. Вяземський, П. Катєнін, В. Жуковський, О. Пушкін, інші видатні люди свого часу. Радянська епоха перервала цю традицію, однак, відродившись, Академія нині має серед своїх дійсних членів віце-адмірала, члена-кореспондента Російської Академії медико-технічних наук Є. Раєвського, академіка трьох академій письменника В. Потаєвського, вченого, журналіста, письменника-просвітника М. Дроздова, диригента, заслуженого діяча мистецтв Росії С. Горковенка та ін. Погодьтесь, опинитися в такому товаристві дуже престижно.

Влітку наш театр брав участь у фестивалі, що проходив у російській Костомукші і здобув там визнання. А у вересні цього року керівники театруАкадемія руху були запрошені взяти участь у міжнародній науково-практичній конференції Пантоміма як багатофункціональна основа майстерності актора, режисера театру, естради, цирку, що проходила в Москві. На конференції вперше після розпаду СРСР зібралися режисери, актори пластичного жанру з колишніх його республік, щоб обговорити професійні питання. Тим більш приємно відзначити, що тільки в Кривому Розі працює один-єдиний на пострадянському просторі стаціонарний театр музично-пластичних мистецтв. Усі інші на правах студій туляться при палацах культури, виступають в актових залах, клубах тощо. Олександр Бєльський був доповідачем на конференції, а показаний ним відеоролик з вистав Академії руху справив справжній фурор.

- Там, у Москві, остаточно переконався, - говорить О. Бєльський, - що всі ці роки і я, як режисер, і мої актори рухалися в правильному напрямі. Ми з самого початку правильно вловили головну вимогу часу – нині артист має бути універсальним, синтетичним, тобто уміти все: говорити, співати, танцювати, досконало володіти пластикою тіла тощо. Саме такі працюють у нашому театрі, саме такими бачу другий, набраний цього року, курс моєї творчої майстерні  Дніпропетровського театрального коледжу.

Розпочинаючи новий, 18-й творчий сезон, тобто вступаючи по суті у повноліття, Академія руху започатковує ще одну добру традицію. Віднині кожний наступний творчий сезон театр відкриватиме і закриватиме виставою Пурпурові вітрила за одноіменною повістю О. Гріна. Так, як, приміром, МХАТ уже понад сто років відкриває творчий сезон чеховською Чайкою, а театр ім. Моссовєта Принцесою Турандот. Як сказав на відкритті сезону Олександр Бєльський, вистава “Пурпурові вітрила” – це та ідея про здійсненність мрій, яку йому хотілося б передати наступним поколінням акторам і глядачів цього театру.

Що ж до самої вистави, то з кожним поколінням акторів вона набуває нового звучання. Так було і нині. Якщо в попередній її версії на перший план виходила віра у здійсненність найзаповітніших мрій, то зараз акцент зроблений на моральному виборі, який мусить зробити для себе кожна людина. Віра чи зневір’я, ницість чи благородство, зрада чи вірність, осуд чи співчуття, ошуканство чи самовідданість? На який бік стати? Вистава глибока, така, що змушує багато над чим замислитися глядача на одинці з собою.

Матрона Панова