Театр музично-пластичних мистецтв «Академія руху» –  володар чергового Гран-Прі

Театр музично-пластичних мистецтв «Академія руху» – володар чергового Гран-Прі

Криворізький академічний міський

театр музично-пластичних мистецтв «Академія руху» –

володар чергового Гран-Прі

 

9-10 грудня відбувся Всеукраїнський відкритий фестиваль музично-пластичного мистецтва «МІМ-СЕСІЯ-2021».

На гостинній Криворізькій сцені демонстрували свої здобутки колективи з Києва, Запоріжжя, Миколаєва, Херсона, Калуша та місцеві театрали. На втіху численного та вдячного глядацького загалу відбувся показ вистав різноманітного жанрового та тематичного спектру, кожен міг віднайти для себе щось цікаве, пізнавальне, приємне.

Оцінювали творчі змагання фахівці – члени журі: Лариса Кадирова, народна артистка України, Алла Підлужна – театрознавець, театральна критикиня, авторка численних театрознавчих праць, Георгій Городецький – організатор театральних студій, майстер-класів.

Переглянувши постановки, обговоривши нюанси, давши оцінки різним аспектам представлених вистав, журі підбило підсумки та вручило нагороди.

В номінації «Оригінальне вирішення теми представлення мистецтва пантоміми» переміг студентський театр «МІМ-АРТ Лабораторія» Київської муніципальної академії естрадно-циркового мистецтва (керівник – Наталя Ужвенко).

В номінації «Краще режисерсько-хореографічне вирішення» перемогла вистава «Буратіно» (режисер-постановник – Андрій Романов, балетмейстер-постановник – Дар’я Жужура) Запорізького муніципального театру танцю.

В номінації «Краща чоловіча роль» переміг Євген Сокольченко за роль Джакомо Казанови у виставі «Казанова» (режисер-постановник – Євген Сокольченко) Миколаївського академічного художнього драматичного російського театру.

В номінації «Кращий акторський ансамбль» перемогли виконавці пластичної драми «Акакій» (режисер-постановник – Олександр Бєльський) Криворізького академічного міського театру музично-пластичних мистецтв «Академія руху».

В номінації «Кращий акторський дует» перемогли Олександра Тарновська та Микола Левченко за гру у виставі «Осінній рок-н-рол» Херсонського академічного музично-драматичного театру імені Миколи Куліша.

Диплом лауреата «За високу майстерність і сценічну культуру» отримала Лариса Кадирова за майстер-клас-виставу «Не плачте за мною ніколи» Національного драматичного театру імені Івана Франка.

Гран-прі отримала пластична драма «Пейзаж» (автор ідеї, сценографічного та музичного вирішення – Олександр Бєльський, режисер – Сергій Бєльський) Криворізького академічного міського театру музично-пластичних мистецтв «Академія руху».

«Пейзаж» постав на сцені 24 грудня 2020 року. Упродовж 2021 року отримав Гран-Прі ХХІХ фестивалю-конкурсу на здобуття вищої театральної нагороди Придніпров»я «Січеславна», був визнаний найкращою виставою великої сцени на ХХІІІ Міжнародному театральному фестивалі «Мельпомена Таврії та отримав Гран-Прі V-го Всеукраїнського відкритого фестиваль музично-пластичного мистецтва «МІМ-СЕСІЯ-2021».

Постановка у 12 картинах показує закінчення війни, в яку був утягнений увесь світ, яка принесла загибель десяткам мільйонам людей, зруйнувала життя сотням мільйонів. Вояк, повертаючись з війни, відчуває гострий душевний біль,  його знесилюють спогади про втрати, відчуття внутрішньої пустки, нестерпні переживання, але ніжні руки матері, які пригортають його рано посивілу голову, зігрівають і дають надію. Також на перший план виведена трагедія наших матерів, які своїх синів на різні війни відправляють та й відправляють, і так вже майже без перерви понад сто років. У образі Матері відображене горе мільйонів жінок, які у війнах втратили дітей, часто – єдиних.

Поштовхом до створення нового спектаклю стала цитата Ремарка про тих, «хто став жертвою, навіть повернувшись живими». На думку режисера Сергія Бєльського вкрай необхідно піднімати важливі для суспільства теми, аби не застигнути в байдужості до спільного болю і тривог.

Тема війни, на жаль, лишається актуальною, вона потребує вираження засобами мистецтва, адже вони дохідливі і вражаючі. «Академія руху» і раніше мала постановки подібного звучання: «Старий та море», «Прощавай, зброє!», «Щоб пам»ятали». Такі твори час від часу слід давати чутливій театральній публіці задля збереження у суспільстві емоційної пам»яті про пережиті випробування.

Ідея сценічного витвору, над яким складно працював великий загал митців, знайшла відгук у глядачів і справила враження на професійну спільноту.

Творчий колектив отримав нагороду за важку працю та новий стимул до подальших звершень, пошуку нових тем і форм, вдосконалення майстерності.