Театр «Академія руху» розпочинає 28-й театральний сезон!

Театр «Академія руху» розпочинає 28-й театральний сезон!

Криворізький академічний міський театр музично-пластичних мистецтв «Академія руху» завершує 27-й театральний сезон!

Попри карантинні обмеження мистецький заклад не зупинявся у своєму творчому поступі і має добрі здобутки, якими варто похвалитися.

Головний результат діяльності колективу – вистави, прем»єрних цього сезону було кілька.

Скарбничку  дитячої музичної казки поповнили постановки про добро, чуйність, відданість. Юні глядачі захоплено сприймали нові вистави режисера-постановника Сергія Бєльського – «Чудовисько з ніжним серцем» (за мотивами загальноєвропейської середньовічної казки  «Красуня і чудовисько») та «Залишайся собою» (за мотивами казки С.Бєлова та С.Куваєва  «Не хочу бути собакою»).

Дорослого глядача порадували зверненням до світової класики. Відомий пушкінський драматургічний шедевр «Маленькі трагедії» став основою спочатку для «Дон Жуана», яким відкрили сезон, а через кілька місяців він трансформувався в «Кам»яного гостя», вдало доповненого ще й сценами «Бенкету в чуму». Це було продовженням однієї з найкращих вистав 26-го сезону – «Маленькі трагедії», в якій режисер-постановник Олександр Бєльський поєднав «Моцарта і Сальєрі» та «Скупого лицаря», вона стала окрасою та переможцем Всеукраїнського відкритого фестивалю музично-пластичних театрів ««МІМ-СЕСІЯ – 2019».

Перлиною 27-го сезону став «Пейзаж» (автор сценарію та музичного оформлення – Олександр Бєльський, режисер-постановник – Сергій Бєльський, балетмейстер-постановник – Наталія Бєльська). Він отримав Гран-Прі фестивалю-конкурсу на здобуття вищої театральної нагороди Придніпров’я «Січеславна», це шостий подібний успіх театру.

Ця постановка, за словами Олександра Бєльського, покликана відтворити переживання людини, яка повертається зі страшної війни з тягарем, скомпонованим з душевного болю, жахливих спогадів, втрат, переживань, протесту проти скоєного, адже повернення з війни відбувається так само складно, як і перебування там. Поштовхом до створення спектаклю стала цитата Ремарка про тих, «хто став жертвою, навіть повернувшись живими». Для режисера Сергія Бєльського головним завданням було передати всіма можливими засобами емоції, адже саме ними керуються і саме цим найбільше маніпулюють, аби спровокувати конфлікти. Він стверджує, що вкрай необхідно знову і знову піднімати важливі для суспільства теми, аби не застигнути в байдужості до спільного болю і тривог.

У 12 картинах постає низка персонажів, виділяється головний герой – солдат, його проникливо грає Павло Михайлюк, він передав всі найтонші порухи душі навічно травмованої війною людини. Також на перший план виведена трагедія наших матерів, які своїх синів на різні війни відправляють та й відправляють майже без перерви понад сто років. Матір зіграла Єлизавета Бондаренко, відобразивши горе мільйонів жінок, які у війнах втратили дітей, часто – єдиних, актриса відзначила таку рису своєї героїні, як порив порятувати не лише свою дитину, а й світ.

Ця вистава на тему війни високотрагедійна, але оптимістична. Такі сценічні твори час від часу слід давати чутливій театральній публіці задля збереження у суспільстві емоційної пам»яті про пережиті випробування. Тема, на жаль, лишається актуальною, вона потребує вираження засобами мистецтва, вони ж бо дуже дохідливі і вражаючі. «Академія руху» і раніше давала сценічні твори подібного тематичного звучання, зокрема, «Старий та море», «Прощавай, зброє!» та «Щоб пам»ятали».

Окрім постановок є важливою участь у різних театральних заходах. Хоча їх кількість була обмежена з певних причин, все ж дещо вдалося. У жовтні успішно провели  Всеукраїнську лабораторію «Пантоміма, як багатофункціональна основа  майстерності актора і режисера». У березні взяли участь та Гран-Прі фестивалю-конкурсу на здобуття вищої театральної нагороди Придніпров»я «Січеславна» («Пейзаж»автор сценарію та музичного оформлення – О.Бєльський, режисер-постановник – С.Бєльський, балетмейстер-постановник – Н.Бєльська). У квітні долучилися до роботи II-го Міжнародного фестивалю фізичного театру «Mime Wave Festival 2021» (онлайн). У червні стали учасниками онлайн-конференції ALT: Theatre on the Screens, організованої Українським інститутом МЗС України).

На наступний сезон є великі плани. Творчий колектив вже працює над новими постановками, як звичними, так і новаторськими за формою, готується програма пластичних та драматичних вистав малих форм для відкриття «Театру-кафе». Також заклад має намір плідно пофестивалити, адже на театр чекають «Мельпомена Таврії», фестиваль моновистав «Марія», «МІМ-СЕСІЯ-21», чергова «Січеславна»…