Академия Движения (Кривой Рог) - театр музыкально-пластических искусств

АВТОР СТАТТІ: МОТРОНА ПАНОВА

СПРАВЖНІЙ ТЕАТР ПЕРЕТВОРЮЄ НАТОВП НА НАРОД

Завтра, 27 березня, муніципальний театр пластичних мистецтв «Академія руху» порадує своїх шанувальників черговою прем’єрою – виставою «Шинель» за Миколою Гоголем.

  • Гоголь на сцені тому, що на порозі 200-річчя з дня народження Миколи Васильовича, чи не найзагадковішого митця двох літератур: української і російської? – запитую в Олександра Бєльського.
  • Ви ж знаєте, я майже не ставлю вистав до дат, за винятком хіба що «Невгасимої свічки», та й то соціальне замовлення в даному випадку органічно збіглося з власною внутрішньою потребою сказати своє слово про Голодомор в України, - відповідає. – Усі решта вистав – це, як правило, реакцій на оточуючі мене, як митця, реалії буття. Хіба сьогодні, скажіть, комусь є діло до пересічного українця? Хіба у безкінечних політичних скандалах комусь болить, що у того «малого» українця на серці,що в тарілці? Хіба в нього не украдена нині мрія всього життя – відчути себе гідним держави, а держану, «Шинель» Гоголя якраз про це. Для мене Гоголь – це сміх крізь сльози, що стало чи не нашою національною ознакою.

Тож приходьте завтра в «Академію руху», аби пережити ще одну незабутню мить. Загалом же березень для діяча мистецтв України Олександра Бєльського та його театру видався особливо напруженим. Найперша тому, що 11 березня шість студентів IV цільового курсу творчої майстерні О.Бєльського Дніпропетровського обласного театрально-художнього коледжу – Вікторія Власова, Андрій Івасіх, Єлизавета Бондаренко, Роман Мамонтов, Марина Нобелєва та Олександр Олтянов – успішно склали державний екзамен зі спеціальності «Артист пластичної форми», а двоє з них – В. Власова та А. Івасіх – крім того, атестовані та одержали відповідні свідоцтво за спеціалізацією «Актор розмовного жанру». Дипломні роботи – вистави «Дон Жуан» та «Невгасима свічка» - справили добре враження на голову державної комісії професора державного університету театру, віно і телебачення ім. І. Карпенка-Карого Петра Кравчука, який відзначив унікальність криворізького театру «Академія руху», високий професіоналізм його акторської школи. А директор Дніпропетровського коледжу Микола Карпенко вислови надію, що 2009 року буде здійснено новий набір до творчої майстерні Олександра Бєльського.

  • Чи є з кого набирати новий курс? – цікавлюсь у Олександра Гнатовича.
  • На щастя, є, - каже, - і вже йдуть заняття у підготовчій групі. Відмінність між першим і другим набором буде та, що перші мої випускники спочатку стали артистами, а потом уже студентами, а їхні наступники спочатку сядуть на студентську лаву, а вже потім будемо ліпити з них професійних артистів. Це тішить, бо наш театр має потребу в нових талановитих особистостях. Сподіваюсь, вони з’являтся.

І нарешті третє, чим запам’ятається нинішній березень трупі «Академія руху», так це недавніми гастролями музично-драматичному театрі ім. П. Саксаганського у м. Біла Церква, театрі, який має 75-річну творчу історію, театрі, який виховав за цей час власного глядача. Криворіжці повезли до Білої Церкви вистави «Безсоння», «Спогади про майбутнє», «Невгасиму свічку» та «Попелюшку».

  • Прикметно, що на всіх виставах, крім дитячої, побував міський голова Білої Церкви, начальник управління культури міськвиконкому, - згадує Олександр Бєльський, - приємно, що кожного вечора зал був повен, хоча з мистецтвом пластичного театру тамтешній глядач зустрівся вперше. Зворушливо, що на «Безсонні» люди плакали, отже те, про що ми хотіли сказати їм, було почуте без слів. Ці гастролі мають обмінний характер, тож невдовзі матимемо нагоду приймати у себе театр з Білої Церкви, познайомити криворізького глядача з його виставами. А нині, користуючись нагодою, хотів би привітати колег з інших театрів, наших глядачів з Міжнародним днем театру.