Новини

Home / Новини

«Січеславна-2021» віддає Гран-Прі пластичній драмі «Пейзаж»

 

29 березня ХХІХ фестиваль-конкурс на здобуття вищої театральної нагороди Придніпров`я «Січеславна-2021» підбив підсумки. Гран-Прі отримала пластична драма «Пейзаж» Криворізького академічного театру музично-пластичних мистецтв «Академія руху». Автор сценарію та музичного оформлення – заслужений діяч мистецтв України  Олександр Бєльський, режисер-постановник, заслужений діяч мистецтв України Сергій Бєльський, балетмейстер – Наталія Бєльська, виконавці головних ролей – Павло Михайлюк (Солдат) та Єлизавета Бондаренко (Мати Солдата).

Це вже шоста найвища нагорода унікального колективу на цьому міжрегіональному фестивалі.  Попередні були отримані в різні роки: 1997 («Краплина меду» за мотивами однойменної притчі О.Туманяна, 2004 («Безсоння» за мотивами поем «Катерина» і «Гайдамаки» Т.Шевченка, 2014 («Пер Гюнт» за мотивами однойменної драми Г.Ібсена), 2015 («Дідух» за мотивами новел В.Стефаника), 2018 («Аліса в Задзеркаллі» за мотивами однойменної казки Л.Керролла).

Ця вистава єдина в цьогорічній афіші «Січеславни» на тему війни, високотрагедійна, але оптимістична Тема, на жаль, лишається актуальною, вона потребує вираження засобами мистецтва, вони ж бо дуже дохідливі і вражаючі. «Академія руху» і раніше мала постановки подібного звучання, зокрема, «Старий та море», «Прощавай, зброє!» та «Щоб пам’ятали». У 12 картинах «Пейзажу» постала низка персонажів, головний герой – солдат, глибоко травмована війною людина. Також наголошено на трагедії наших матерів, які своїх синів на різні війни відправляють та й відправляють, і так вже майже без перерви понад сто років Такі сценічні твори час від часу слід давати чутливій театральній публіці задля збереження у суспільстві емоційної пам»яті про пережиті випробування.

Сценічний твір став видовищем, яке вразило як глядачів, так і високопрофесійне журі, це заслуга всього колективу – керівників, акторів, костюмерів та реквізиторів, майстрів світла та звуку.

Всім щирі вітання з нагоди чергового заслуженого успіху та побажання подальших творчих звершень!

 

ПРОДОВЖУЄМО «РУХ»: НОВИЙ КЕРІВНИК&РОЗВИТОК ТРАДИЦІЙ

Управління культури виконкому Криворізької міської ради уклало контракт на посаду директора-художнього керівника Криворізького академічного міського театру музично-пластичних мистецтв «Академія руху» з Олександром Бєльським – засновником унікального творчого закладу, його багаторічним очільником.

З театральною сферою він пов’язаний з 1968 року, розпочав творчу діяльність у театрі пантоміми під керівництвом Георгія Городецького при Дніпропетровському Палаці студентів імені Ю.Гагаріна. Приїхавши до Кривого Рогу після закінчення Дніпропетровського медичного інституту 1974 року створив у палаці культури ЦГЗК експериментальну студію пантоміми, 1983 року – перший в Україні народний театр-студію пластичної драми, 1987 року – професійний молодіжний театр-студію пластичної драми «Двох А», 1994 року – міський професійний театр музично-пластичних мистецтв «Академія руху». 2012 року театр отримав статус академічного.

Є автором (сценаристом, режисером-постановником, сценографом, художником по світлу) майже ста театральних постановок у жанрі пластичної драми, пластичної мініатюри, музичної казки, клоунади.

Має такі нагороди: 1997 р. НСТДУ присудила премію «Експеримент» «за мистецькі здобутки і створення унікального пластичного театру». 2003 р. нагороджений почесною відзнакою Міністерства культури і мистецтв України «За багаторічну плідну працю в галузі культури і мистецтв». У 2006 р. отримав звання «Заслужений діяч мистецтв України». 2011 р. отримав медаль Марселя Марсо «За честь, гідність і вірне служіння мистецтву пантоміми».

З 2003 року – на посаді «директор-художній керівник Криворізького академічного міського театру музично-пластичних мистецтв «Академія руху».

 

          Користуючись нагодою, вітаємо Олександра Гнатовича та просимо його відповісти на кілька питань:

 

  • Театр функціонує в різних формах з 1974 року, як всі ці роки вдається поєднувати творчу діяльність і обов»язки керівника?

Поєднання творчого та господарського видів діяльності передусім заважає саме творчому компоненту. В нашому театрі дуже важливим є те, що від витоків поруч знаходиться Антоніна Григорівна Бєльська, яка завдяки своїм організаторським здібностям вирішує значну частину адміністративних, господарських, фінансових питань, даючи можливість творчій частині колективу віддаватися режисерській та акторській роботі. Зараз вона займає посаду заступника директора і її праця створює для творчого ядра міцний надійний тил, завдяки цьому маємо змогу вільно  віддаватися художнім пошукам.

 

  • Чи достатньо 5 років для керівника театру, щоб його змінити?

Театр – живий організм, він змінюється постійно з року в рік під впливом різних зовнішніх та внутрішніх чинників, не завжди передбачуваних, зміни відбуваються перманентно, чітко визначених термінів у творчому поступі не існує. Це іноді збиває з усталеного ритму і порушує встановлені плани, але буває таке, що завдяки несподіваним труднощам та проблемам отримуємо поштовхи до нових творчих здобутків.

  • За роки існування змінювався театр, репертуар, акторський склад, відповідно – змінювався глядач та спілкування з ним. Як нині відбувається комунікація з глядачем?

Виховання свого глядача, формування публіки – постійний процес. Глядач має замислюватися над смислом буття, його слід навертати до розуміння суспільних процесів, має відбуватися якомога глибший діалог з публікою під час спектаклю. Театр – це поєднання видовища та виховання, тут за допомогою естетичного видовища відбувається виховання – передача закладених глибоких смислів за допомогою особливих мистецьких засобів. Ми постійно працюємо над культурою поведінки в театрі, перед виставами проводимо розмови, в яких пояснюємо зміст постановок, по закінченні актори виходять не просто для фотосесій, а ще й відбувається живе спілкування, це додає емоцій, підсилює враження від побаченого. Хочемо, щоб глядачі приходили неодноразово, щоб їхнє відчуття театру поглиблювалося.

  • Які є плани щодо подальшого розвитку театру, що хотілося б поліпшити?

Плани розмаїті.

Передусім – нові постановки.

Обов»язково – проведення фестивалю театрального мистецтва «МІМ-СЕСІЯ. Пантоміма, клоунада, сучасний танець».

Необхідна умова – участь у театральних фестивалях та різних заходах для обміну досвідом, обговорення нагальних творчих та організаційних питань з колегами.

Плануємо запустити програму пластичних та драматичних вистав малих форм для відкриття «Театру-кафе» в Камерному (Малому) залі, там можуть постійно відбуватися мистецькі заходи різного формату.

Для формування майбутнього глядача хочемо впровадити програму «Світ казок» для регулярного показу дитячих вистав у вихідні. Також маємо бажання увести показ вистав у вечірній час по п»ятницях та середах.

Ще більше уваги хочемо приділити покращенню матеріальної бази, це дасть можливість створювати яскравіше та привабливіше сценічне видовище.

На часі – створення експериментального класу для глибшого опанування євроазіатських методик пластичної гри. Це втілення давньої мрії про школу, яка спеціалізуватиметься на підготовці фахівців саме пластичного мистецтва, це дозволить вивести на вищий рівень майстерність виконавців.

Для підготовки зміни слід провести реорганізацію дитячої театральної студії «Прем»єр», в основу буде закладено принцип морально-естетичного виховання.

Сподіваємося, що наша праця принесе добрі результати творчому колективу, дасть задоволення глядачам та розширить аудиторію.